A csokoládé márkák és a különböző ízesítések
Az édességgyártók egyre inkább figyelnek a vásárlóik igényeire és ízlésére. Ezért lehet az, hogy bizonyos csokoládé márkák készítői hasonló ízesítésű terméket dobnak a piacra, mégis két, ugyanolyan ízben kínált termék néha köszönő viszonyban sincs egymással.
Ez leginkább a felhasznált technológián és az alapanyagokon múlik. Ha például a narancsosat kóstolja meg különböző csokoládé márkák termékei közül, akkor észreveheti, hogy míg az egyik tölti a termékét vele, addig a másik inkább szárított narancsot és héjat kever közvetlenül a csokiba.
Mindegyik egyedi módon értelmezi azt, hogy mi is tetszene a vásárlóinak. Természetesen, mindenkinek megvan a saját kedvence, ezért van létjogosultsága annak, hogy az előbb említett termékek közül mindkettő jól fogy az üzletek polcairól. Ugyanakkor egyes csokoládé márkák alapanyagához egyik vagy másik íz jobban passzol.
Ezért megtörténhet, hogy míg az egyik márkát azért veszi, mert csodásan kombinálja az epres ízt a termékében, addig a másikat azért, mert a narancs jobban passzol a csokoládéjához. Ez nem azt jelenti, hogy a csokoládé márkák közül egyik vagy másik jobb lenne, csak azt, hogy jobban kivitelezték.