Az e-kereskedelem hatása az iparra
Az elektronikus kereskedelem egy egészen forradalmi dolognak számított, amikor először realizálódott a világunkban. A legfontosabb előnye az volt, hogy felgyorsította az árucserét és magát a kereskedelmet is, hiszen villámgyorsan történt az információcsere, köszönhetően az új médiumnak. Az e-kereskedelem igazi virágzásához természetesen sok év kellett, mára azonban elért egy olyan egyedi szintet, amire régen senki sem számított.
Az e-commerce napjaink egyik legújabb tömeges piaci területe, ami mindenki számára elérhető, valamint az informatika eredményeit, technológiáit nagymértékben kiaknázza. Erre azért van szükség, mert az informatikai háttér biztosítja, hogy mindenkihez eljusson a megfelelő információ. A szűkebb értelemben vett informatikai iparágon kívül, az e-kereskedelem a hagyományos ipari ágakban is egyre jobban kezd elterjedni. Manapság már nemcsak az informatikai cégek bonyolítanak e-kereskedelem tevékenységet, hiszen minden magát valamire tartó vállalat az internetet használja fel a marketingre és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. Itt a hangsúly természetesen magán a vállalaton van, hiszen nem kell, hogy egy adott cég feltétlenül számítástechnikával foglalkozzon ahhoz, hogy e-kereskedelem lehetőségeivel éljen. Egy olyan modern céget egyre nehezebb elképzelni, ahol ne lenne valamilyen számítógépes rendszer. Az informatikai háttér szükséges ahhoz, hogy gyors ügyintézésre legyen lehetőség, valamint az e-kereskedelem előnyeit kihasználhassuk. Sok mai cég azonban még mindig nem hisz az újítások erejében és elvetik az internetes tevékenységeket, ami csak nekik okoz lemaradást.